2011-04-18

Oops! Part deux

Lite mer bildbevis på min katastrofala beslut att flytta på bilen. :)

Såhär nära förrådet slutade min lilla åktur... Och efter att min kära granne flyttade bilen någon meter bak (tusen tack, S!) så syntes bland annat följande:

min stackars cykel och några stackars lådor...


... hans stackars bil...

...och eh...

...vårt stackars förråd ...

Jaja, det var bara att bita ihop och städa undan skiten! :) Bilen ska ändå bort, så vi bryr oss inte om att kolla upp skadorna. Det var ingen fara att köra, som tur var.
Förrådet ska pysslas om lite: spackla, hamra, spika, måla och liksom flytta tillbaka vissa delar dit de ska vara. No problem egentligen, ingen risk för att allt ska rasa utan det handlar mest om att snygga till lite. Som tur är!
Lådorna var bara att slänga, liksom några krukor som stod inne i förrådet. Just det, där såg det för övrigt ut så här:

Nåja. Bara och städa. Var egentligen faktiskt på tiden... ;)
Men värst skadad är min lilla vita älskling! Som jag bara haft i två år (sen jag blev påkörd av en bil och fick slänga förra cykeln - och nu körde jag på min egen! Klantarsle...).
Den är liksom halvmåneböjd och väntar på en värdig begravning. Men länge leve försäkringsbolaget, eftersom vi inte ville ta till bilförsäkringen fick jag tillbaka pengar för både cykel, lådorna och lite smått. Hurra! Så nu ska det letas efter en bra uppföljare till min ädla springare. Och bokas tid för körlektioner...

1 kommentar:

Syrran sa...

ajajaj det ser faktiskt lite rörigt ut i det där förrådet nu.. Vilken tur att du körde in i den
;-)
Kom hit om du vill öva på körningen :)
Puss!