2009-08-29

Typically Dutch!

Jag kom på någonting häromkvällen...

Älsklingen och jag valde att gifta oss vid Vårdnäs lägerkapell. Jättefint!
Men för att komma dit måste vi gå på en rätt brant liten grusväg... Och då är det inte så lätt att gå i högklackade fina vita skor...eller hur? So what to do?

Såg att det finns spetsförsedda Uggs för vinterbrudar, men det blir lite för varmt för den här julibruden! :)

Och DÅ... kom jag på att jag är ju faktiskt från Holland. Så varför fixar jag inte - kanske inte för hela dagen men åtminstone för vigseldelen - ett par fina träskor??

Nu hittar jag tre varianter:
(bilderna från www.klompen.nl)

Själv är jag mest inne på den med spetsen fram (mest klassiskt) eller den med läderbandet (lite kul). Och så hade jag tänkt be dem att lacka skorna i vit eller så. Eller varför inte måla dem själv, eller pynta dem med små kristaller? Läckert! ;)

Vad tycker ni? Your votes please!

6 kommentarer:

Syrran sa...

I vote NO!

Anton Ymer (pseudo) sa...

Hahaha! Du är inte klok, Madicken.

Underbart inte klok.

Jag tror att om du har runda spetsar kommer de att se större och klumpigare ut. Små nätta spetsar får det nog vara med.

Det här MÅSTE jag se. :)

Ph sa...

You will, my friend. You will! :)

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

vilken häftig idé tycker jag.... kram

Alexandra sa...

De med läderbandet!
/Alexandra

Anonym sa...

Men du, kossamålade var väl ändå bäst!

Kram M