2008-11-14

Längtan är stor!

Jag trodde alltid att jag skulle bli mamma rätt ung, och att jag skulle få många barn...
Nu är jag trettioett, har just genomgått två hormonbehandlingar utan resultat och känner hur min längtan bara växer mer och mer. Mina äggstockar prydas av pärlband av äggblåsar, det låter finare än det egentligen är eftersom mängden betyder en sämre ägglossningsprognos.
Min sköldkörtel ska kollas upp och jag måste försöka gå ner i vikt för att äggblåsarna spontant ska släppa några ägg. Jag försöker inte sjunka ner i negativa tankar, jag försöker hålla modet och humöret uppe men ibland måste jag släppa fram mina tårar också...

Jag väntar på mitt lilla lingon. Jag längtar efter att få hålla mitt eget barn i mina armar.

2 kommentarer:

A sa...

Hejsan,
du kommer bli VÄRLDENS BÄSTA MAMMA när det väl blir och det blir det, lita på mig;)
Kramkramkramkram
//
A

Ph sa...

Tack, vännen!