2013-09-22

Pms och fullmåne

Idag har jag tänkt mörka tankar och haft svårt att hålla upp hoppet för mänskligheten.
Usch. Jag blev så illaberörd av massakern i Kenya, lite för att vi just nu kunde ha varit där i Nairobi (vår uppskjuten bröllopsresa kändes för en gångs skull skönt...) och naturligtvis för att det är fruktansvärt! Kom på mig själv att jag tänkte att jag kanske omedvetet inte vill sätta barn till denna hemska värld, att det är därför vi inte lyckats än. Ja, dumt. Jag vet. Men jag tänkte det ändå, en kort stund.
Sedan har jag varit lite labil, måste vara hormonerna. Pms och fullmåne.
Trodde ett litet tag att jag var gravid, kroppen signalerade en hel del och jag mådde illa och allt. Jo, det gick visserligen magsjuka på jobbet men då borde man väl inte ha superömma bröst. ;)
Men ett streck på testet igår och mens idag visar annat, så...

Nä, bläh! Jag går och lägger mig. Imorgon är en ny dag, hoppas jag.

Inga kommentarer: