2013-09-29

Enough is enough

Allt stod mig upp i halsen denna helg. Bokstavligen. Så jag kräktes tills jag var 2kg lättare, slumrade mig igenom lördagen och försökte vila upp mig under söndagen.
Det skulle kunna vara en pisshelg. Men det var det inte, det var nog en vändpunkt.

Igår kväll när vi hade lagt oss pratade Älskling och jag lite. Jag berättade hur jag mådde, äntligen. Vi har levt om varandra lite den senaste veckan, olika arbetstider osv, och inte haft en chans att prata. Han har inte sett hur jag mådde, jag har inte sagt mycket.
Det har varit intensiva dagar. Det blev mycket övertid på jobbet, min stresstolerans är obefintlig, och även om vi hade fokus på hälsa och vikt blev jag jättebesviken över att mensen kom. Jag var (och är fortfarande) nästan säker på att jag var gravid men att det inte gick vägen.
Så det blev helt enkelt för mycket.

Sedan pratade vi om de positiva sakerna. Jag har gått ner 6kg på 1,5 månad. Mens och ägglossning har kommit tillbaka (i alla fall en gång). Vi har bokat en efterlängtad resa till New York om en månad. Jag kan när som helst bli moster igen (syrrans vatten gick idag). Jag har fina vänner omkring mig. Jag har min Älskling.

Så nu räcker det. Jag har kräkts färdigt och nu ska jag fokusera på de roliga sakerna som händer!

Inga kommentarer: