2012-08-05

Hollandsemester

Älskling och jag bytte hus med en kompis till mig i Holland. Smidigt och kul, om man bara bortser från att jag råkade blanda ihop veckorna och de kom en vecka tidigare än vi skulle åka.. ;)
Men det löste sig alldeles utmärkt, och i drygt två veckor har vi kunnat vara i mitt lilla moderland.

Ja, det var lika dåligt väder som här i Sverige. Med undantag av dagen vi var i Haag och besökte havet.
Åh, havet! Vad jag saknar det! Linkeboda i all ära (hm...) men det finns ju knappast vatten här. Jo, Varamonstranden är nära, men det räknas liksom inte helt. Nej, det HÄR kallar jag för strand!


Scheveningen is THE place to visit om ni kommer till Haag. Vackert, vackert, vackert. Lika härligt att besöka i soliga sommaren som i stormiga hösten, tycker jag.

Ja, havet och stranden saknar jag massor här...

Men med lite tur kan vi byta hus med kompisar i min gamla lilla hemstad Schagen nästa sommar, då har vi så nära till både strand och hav! Nu gäller det bara att övertyga maken om att vi visst kan bila ner en gång till. För 3 timmar bilkö i Tyskland var visst inte så lockande... ;)

Inga kommentarer: