2011-12-14

Leve Levaxinet?

I'm back in the loop. The medicine wheel. Igår tog jag mitt första Levaxinpiller på ett helt år.

Hade fruktansvärd mycket huvudvärk häromdagen som höll i ett helt dygn, jag mår illa mest hela tiden (nej, jag ÄR inte gravid), jag är tröttare än trött, jag har ett minne som är värre än ett durkslag (Alzheimer Light går visserligen i släkten, men ändå...) och den där j*#/@ mensen är fortfarande borta. Och då har jag inte ens sagt något om min vikt...

Det känns som om jag misshandlar mig själv. Jag tror ju på alternativmedicin, jag tror på medicinmannens behandling och approach - och ändå kan jag inte ta mig själv i kragen och skaffa mig disciplin att fullfölja.
My body is my temple - och hade jag varit min egen Goddess hade jag sparkat templets vaktmästaren för länge sedan.

Så jag är tillbaka som sköldkörtelpatient. Det har varit ett roligt år utan (mjah, nej) men nu blir det ett litet vitt piller vid läggdags varje kväll igen. Men bara en låg dos, och jag fortsätter hos medicinmannen. Men min kropp behöver lite Levaxinstöd, och då ska jag lyssna.


En halv sådan =samma effekt som dessa? Let's hope so...

2 kommentarer:

syrran sa...

Tror att det kan vara rätt för dig.. Just nu. Sen kan du ju alltid se om du vill ändra i doseringen eller vill ha ett uppehåll igen :)
puss!!

medelsvensson sa...

Det är bra. Lyssna på din kropp och gör både och.