2011-11-09

Bara bröst

Igår var jag på sjukhuset för att göra min första bröstundersökning i den mest elaka maskinen jag någonsin mött! ;) 34 år gammal och redan nu dags för mammografi...
Det var ju för att kolla upp den där lilla knölen jag hittade för några veckor sedan. Så in med brösten i apparaten - ajajaj - och bara härda ut. Det gick rätt snabbt som tur var, och de var så snälla. Sedan blev det ultraljud av ena bröstet. Imponerande att personalen kunde tolka dessa svartvita bilder, jag fattade ingenting! Men en vänlig läkare visade mig mjölkkörtlar, fettvävnad och små 'knutar' av nämnda fettvävnaden. Inget att oroa sig för, det kunde vara så att hormonella förändringar i kroppen orsakar små knölar men de försvinner sedan. Och det kan ha varit faller hos mig (fast knölen är inte borta än, men svårare att känna).

Maken lättad, familjen lättad, jag lättad.
Livet känns gött, people! :)


2 kommentarer:

syrran sa...

Tur det! :-)

medelsvensson sa...

Bra att du sökte och fick svar, som dessutom var rätt svar ;)
Kram M