2011-02-14

Alla♥dag

Jag minns en Alla♥dag för bra många år sedan, när jag gick i 8:an. Det var en vardag, skola och sedan häng med bästa kompisen som skulle äta hos oss. När vi sitter och äter ringer det på dörren, och pappa öppnar. Där står brevbäraren med ett jättestort kort - till mig! Kortet var säkert 50x80cm, mycket riktigt ett allahjärtansdagskort med nallar och rosor och hjärtan på - och inuti en hälsning från en hemlig beundrare... Eller hemlig - jag kände igen hans handstil, och jag tror att han till och med hade skrivit sina initialer eller sitt namn. Det var från en trevlig kille i min klass, som tyvärr blev retad en hel del av de övriga killarna. Jag blev jätteglad och smickrad, även om jag inte besvarade hans känslor. Och jag tvingade min kompis att hålla tyst, jag skulle själv prata med honom.
Nästa dag, när jag kom in i klassrummet, visste alla om det och hade retat stackarn ordentligt. Kompisen hade 'bara berättat för en tjej', som i sin tur berättade för hela bussen...
Nu fortsatte ju han och jag vara kompisar, men aldrig mer än så.

Ärligt talat så tycker jag att alla♥dagen är rätt överdriven, jag behöver väl ingen speciell dag för att tala om eller visa för min Älskling (och alla andra älsklingar) hur mycket jag älskar honom (dem). Och vi bestämde att vi inte skulle göra något speciellt på Alla♥dag. Han skulle jobba, jag med. Vi kunde väl gå ut och äta en annan dag?
Men jag kunde ju inte hålla mig. Så igår fixade jag det här...

...och några chokladbitar med gulliga texter på (typ 'Du är min godbit' och 'Du är sötast'), som låg och väntade i köket när han skulle komma ner.
När jag senare på morgonen ringde för att önska godmorgen sa han förvånad: 'Men såg du inte presenten?' Eh...nej? Så på rasten gick jag hem (tur att jag bor rätt nära jobbet) och där låg ett rosa paket i hallen, under texten 'Happy Valentine! /puss' på vår lilla svarta tavla.
Det missade jag imorse!
Det här låg i paketet som jag fick av min käre man:

Helt i min stil! :) Och det är faktiskt det första smycket jag någonsin har fått av honom (okej, förutom vigselringen - men det var ju något som vi valde ut tillsammans).

Njae, det där med Alla♥dag är kanske inte så tokigt ändå... ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej

Håller med dig att det blir lite överdrivet.
Jag uppskattar desto mer den spontana presenten.
Ett riktigt snyggt halsnand var det
Ha det bra
Kram