2010-09-21

Varma tanker

Har börjat sy vändbara mössor till barn. Hittade ett bra mönster någonstans och började knåpa lite - och det här blev resultatet!

Ena sidan:

Andra sidan:


Finfina interlocktyget kommer från JNYdesign. Jag har även sytt en till mig själv, i brunt/blått.
Till lilla S, dotter till kompis AK, sydde jag en i rött/blått, som tyvärr var lite för liten (men användes ack så flitigt ändå!). Men ingen fara, för då kunde jag ju göra den här:


Oj så suddigt bilden blev... Nå ja, mössan blev bra i alla fall! :) Den är sytt i velour, mjukt och mysigt. Hoppas den blir omtyckt den med!

Syrran, som var här och firade sin storasyster förra veckan (jag fyllde 33 år...), fick en med bruna moln på ena sidan och grön/bruna apor+lejon på andra sidan. Och Sam, som tackochlov följde med sin mor till moster, ska snart få en i samma färger och rätt storlek. ;)

Skönt att ha hittat lite syinspiration!

3 kommentarer:

Bara Sara sa...

Träffade din kompis AK och lilla dotter S häromdagen och blev väldigt förtjust i molnmössan. Skulle gärna vilja köpa två stycken av dig! Får ta mått på barnhuvudena imorgon när de vaknar:-) Pris? Var kan jag hämta dem? Maila mig på swaerner@gmail.com!!!
Mysig blogg!

www.enhagsvagen27.blogspot.com

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Jättefina mössor :) Mössor man bli glad av :) kram

Tildas mamma sa...

Vilka superfina mössor! Riktigt härligt tyg och glada färger. Jag ser framför mig att barnen springer runt med sådana mössor på huvudet i vår, när det blivit lite varmare igen. Tänker du sy för att sälja också?
Kram, Tildas mamma