2013-03-30

It's all about the eggs

Passande va, nu när det är Påsk? :-)

Men det stämmer.  Mycket hänger på mina ägg. Vi vet inte riktigt om jag har fått ägglossning (det syntes inget på ultraljudet), så nästa vecka blir det blodprov för att mäta hormonnivå.
Annars har vi valt att ligga lite lågt och se vad kroppen gör.Vi har fått klarhet i vad vi kan göra och fru Doktor är så underbart positiv! Allt som jag hittills har sett som ett hinder har hon lyckats vända till något positivt, och det gör att allt känns så mycket lättare. Det känns bra! I augusti har vi en ny tid, då tar vi nästa steg och beslut.
Jag trodde att jag skulle vara för otålig och velat börja med någon hormonbehandling - men icke. Inte heller Älskling, som för övrigt har varit med mig varje gång. Det här är teamwork på riktigt!

Jag är så imponerad av kroppens självläkande förmåga, nu vill jag se vad som händer. :-)
Så glad påsk på er! Jag och mina äggstockar ska ta oss en långpromenad i solskenet!

Inga kommentarer: