2010-12-16

Intensiv men bra period

Det händer mycket just nu!

Jag har påbörjat en ny behandling inom alternativmedicin, hos den här killen. Hur han jobbar står på hemsidan, det tar lite för lång tid att skriva, men han har ett gott rykte om sig att ha hjälpt många par att bli gravida samt att hjälpa människor med sk kroniska sjukdomar att läka.
Friskt vågat är hälften vunnet, tänkte jag - och bokade tid. Jag slutade självmant med Levaxinet för att ge den här behandlingen en chans, ändrade kost och fick akupressur- och moxabehandling 3 ggr i veckan under 3 veckor.

Nu är jag snart inne i 5:e veckan utan medicin (och 1 behandling i veckan), jag mår superbra och saker och ting händer i min kropp! :)
Magen känns i toppform, jag hade glömt hur det var att INTE känna sig uppblåst och hård i magen. Nu känns det liksom mjuk i magen, jag andas bättre och förutom några dagar huvudvärk i början (jotack, jag saknar verkligen mitt morgonkaffe men det är sååå värt det!) har jag som sagt mått kanon.
Idag ska jag till vårdcentralen för att ta blodprov. Jag är supernyfiken vad mitt blod har att säga om det hela.

Bäst av allt: I feel good! Och allt detta utan Levaxin.
Näst-bäst: baby2011, here we come!

Några tankar: klart jag är optimistisk. Kan jag må bra utan i resten av mitt liv ta tabletter som får mig att bli supertrött mm så tar jag gärna risken. Men jag är realistisk också, 5 veckor är relativt kort tid. Vi får se hur det går om en månad eller två. Men fram tills dess: WHOOHOO! ;)

2 kommentarer:

Syrran sa...

Håller tummorna att blodprovet bara visar bra saker och att dom här 5 veckorna är bara början på resten av ditt liv!!
Puss van je zus!

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Åh det här låter lovande. Hoppas så får din skull att det kommer att gå. Du får gärna dela med dig med dina nya matvanor till mig. Kram Johanna